Sağlık Sektöründe Omnichannel

Uzmanımız

Qingsong Miao

Senior Account Manager
Healthcare
Arvato Supply Chain Solutions

LinkedIn

Sağlık sektörünün çok sayıda kendine özgü yasal ve lojistik gereklilikleri bulunmaktadır. Bu olağanüstü karmaşık sektör omnichannel trendini nasıl ele alıyor ve sektörü etkileyebilecek diğer gelişmeler nelerdir?

1. Çoklu kanal trendi tüm sektörler genelinde açıkça görülüyor. Bu trend sağlık sektöründe nasıl bir gelişme gösteriyor?

Hastalara giderek daha fazla odaklanılıyor. Bu bağlamda, ilaç ve tıp teknolojisi şirketleri hastaya yakınlaşmak için yeni dağıtım kanalları arıyor. Sağlık şirketleri, geleneksel olarak toptancılara ve distribütörlere satış yaparken, toptancılar ve distribütörler de eczanelere, hastanelere ve laboratuvarlara satış yaparlar. Bununla birlikte, her geçen gün daha fazla şirket, aracıları ortadan kaldırarak doğrudan eczanelere ve hastanelere satış yapmayı ya da bir sonraki adımda kendi internet mağazaları üzerinden veya posta ile satış yapan eczaneler aracılığıyla doğrudan hastalara teslimat yapmayı planlamaktadır.

2. Hangi kısıtlamaların dikkate alınması gerekiyor?

İlaç satışları ile ilgili çok katı kurallar söz konusudur. Bu durum, Avrupa'da ülkeden ülkeye değişiyor ve işleri daha da zorlaştırıyor. Örneğin, ilaçlar üretici tarafından doğrudan hastaya satılamaz. Tıbbi cihazlarda bu durum biraz farklıdır. Ancak, burada da çeşitli geri ödeme sistemleri devreye giriyor.

3. Çoklu kanal konsepti sağlık sektörü için gerçekçi bir konsept mi?

Sektörde her geçen gün daha fazla şirket için denemeye değecek bir konsept olduğunu düşünüyorum. Tıbbi cihazlarda doğrudan hastanelere, laboratuvarlara ve eczanelere satışın aslında tüm şirketler için faydalı olduğuna inanıyoruz. Ve pek çok ilaç şirketi için de Doğrudan Eczaneye ve Doğrudan Hastaneye konseptleri de genellikle fayda getirmektedir. Açıkça üstün bir ürün söz konusu ise, Doğrudan Hastaya konsepti de kesinlikle mümkündür. Bununla birlikte rekabet eden ürün sayısı arttıkça kanal anlaşmazlıklarının eleştirilme olasılığı da artar. Bunun sonucunda, çok kanallı çözümlere doğru bir gelişim görürüz.

Ancak halihazırda ilk çoklu kanal yaklaşımları uygulanmaktadır. Çok sayıda seçenek söz konusudur; örneğin, hastaya özel bilgilerle birlikte eczaneye hastaya özel bir gönderim yapılır ve eczacı da bireysel hasta danışmanlığı bağlamında desteklenir. Ya da tam tersi: Eczaneden sipariş verirsiniz ve çok sayıda inkontinans ürünü tedbirli şekilde evinize teslim edilir. Başka bir durumda, optisyenle ilk görüşme gerçekleştikten sonra kontak lenslerin değişim zamanı geldiğinde Uygulama üzerinden eve sipariş verilir.

Kişisel fikrime göre, çoklu kanal çözümleri, sağlık sektöründe önemli bir değişim sürecini tetikleyecek. Ayrıca, eczaneler ve hastaneler gibi geleneksel ortaklar da değer zincirinde yer alıyor. Çoklu kanal daha fazla müşteri memnuniyetine ulaşmak için uygun bir yoldur.

4. Arvato'nun müşteriye sunduğu katma değerler nelerdir?

Arvato, uçtan uca çözümler sunan çok yönlü bir aktördür ve bu tüm müşterilerimizin değer verdiği bir şeydir. İnternet mağazasından stok yönetimine, lojistikten ödeme sürecine tüm değer zinciri boyunca hizmet sunuyoruz. Her şeyin tek kaynaktan olması müşteri için büyük bir avantajdır. Yukarıdaki örneklerin, burada büyük ölçekte ne gibi karmaşık (hastaya özel) süreçlerin geliştirilmesini gerektiğini açıklığa kavuşturduğunu düşünüyorum. Bu Arvato'nun önemli bir gücüdür.

5. Arvato bu süreç için iyi konumlanmış durumda mıdır?

Benim görüşüme göre, bu noktada çok başarılı olma fırsatına sahibiz çünkü tüketici ürünleri veya yüksek teknoloji ve eğlence gibi alanlarda sektörler arası deneyime sahibiz ve sağlık sektöründeki müşterilerin ihtiyaçlarını da anlıyoruz. Bu yüzden hedefe yönelik yeni çözümler geliştirebiliyor ve farklı kanalların faydalarını daha iyi gösterebiliyoruz. Sağlık sektöründeki pek çok müşteri hala çok geleneksel düşünüyor. Arvato olarak müşterilerimizin dağıtım kanallarını dönüştürmelerine en iyi şekilde destek olacak know-how'a sahibiz.

Qingsong Miao, halihazırda Kıdemli Müşteri Yöneticisi olarak Arvato Sağlık Hizmetleri biriminde çalışmaktadır. Arvato'da geçirdiği 8 yılı aşkın sürede, Almanya, Hong Kong ve Shanghai'daki merkezlerde çeşitli sektörlerde tecrübe kazanmıştır. İki yıldır sağlık sektörü müşterilerini yönetmekte ve çeşitli Avrupa ülkelerinde çeşitli satış kanalları geliştirmek için onlarla birlikte çalışmaktadır.

Daha fazla bilgi için

Bu sitede kullanıcı deneyimine göre uygun içerik ve reklamların görüntülenmesini sağlamak için çerezler kullanılmaktadır. Devam etmeniz durumunda çerez kullanımını onayladığınız varsayılacaktır. Gizlilik sözleşmesi hakkında & çerezler.