Otomotiv Sektöründe Omnichannel

Diğer sektörlerde de gözlemlenebilen Omnichannel trendi otomotiv sektöründe de kendini göstermektedir. OEM'ler ve satıcılar, dijital dönüşüm sürecinde çoktan ilerlemiş olan sektörlerden çok şey öğrenebilir.

Tüketiciler, her geçen gün biraz fazla çapraz şekilde bağlantılı hale geliyorlar ve satın alma kararlarını belirleyici şekilde etkileyen ve ilk etapta bir bayiye danışma ihtiyacını ortadan kaldıran fiyatlar, özel teklifler, testler gibi güncel verilere erişiyorlar. Son 12 ila 18 ayda, araç satın alırken dijital veya mobil yoldan etkilenmiş olan son kullanıcıların sayısı %40'tan %55'e yükselmiştir (Deloitte.com) ve araç satın alırken arama yapmak için harcanan zamanın %75'i internette geçirilmiştir (IHS Automotive Autotrader Otomobil Alıcısı Etki Çalışması, 2015). Dijital dünya tüketiciler tarafından bir bilgi kaynağı olarak kullanılmaktadır.

İnternet dışındaki mecra önemli bir rol oynamaya devam ediyor, test sürüşleri hala satın alma kararında önemli bir faktör; başarının anahtarı ise temas noktalarının bir araya getirilmesinde yatıyor. Yeni aracı deneyimlemek için önden sanal tur ve araç teslim edilmeden önce yapılacak ayarlamalar, önemli bir katma değer olabilir ve müşteri daha rahat hissettiğinden daha fazla müşteri sadakati sağlar.

Berlin ve Londra'daki AUDI Şehir Mağazaları müşteriye istediği aracın dijital konfigürasyonunu ve hatta sanal olarak direksiyona geçme fırsatını sunuyor. Hizmet uygulamaları veya entegre dijital kılavuzlar gibi eklentiler, temas sıklığını arttırıyor, daha olumlu ve düzenli bir marka farkındalığı sağlıyor ve böylece müşteriyi uzun vadede tutmaya yardımcı oluyor.

OEM'ler ve satıcılar her geçen gün biraz daha dijitalleşen müşterilere uyum sağlamak ve müşterilerin diğer sektörlerden alışkın olduğu yapıları sunmak adına doğru tedbirleri tespit etmeli ve hizmetler uygulamalıdır. Verilerin korunması da önemli bir rol oynuyor; müşterilerin uzun vadede güvenlerinin kazanılması onlarla düzenli ve kaliteli temas kadar önemlidir.

Otomotiv hakkında daha fazla bilgi için

Bu sitede kullanıcı deneyimine göre uygun içerik ve reklamların görüntülenmesini sağlamak için çerezler kullanılmaktadır. Devam etmeniz durumunda çerez kullanımını onayladığınız varsayılacaktır. Gizlilik sözleşmesi hakkında & çerezler.