Müşteri Odaklı Perakendecilik

"Perakendede dijitalleşme"

Würzburg-Schweinfurt Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Perakende Lojistiği ve Operasyon Yönetimi Profesörü Prof. Dr. Christian Kille

1. Dijitalleşme perakende sektörüne uzun bir süre önce ulaştı. İşletmeler bu işin üstesinden ne ölçüde gelebildi ve stratejileri neler?

Bazı şirketler dijitalleşme konusunu agresif bir şekilde ele almaktadır. Ancak bu terimin beraberinde ne getirdiğini kimse gerçekten bilmediğinden, çoğunun zorlandığını düşünüyorum. E-ticaret şirketlerinin bu konuda daha başarılı olması mantıklı geliyor (her zaman doğru stratejileri seçmeseler de). Geleneksel perakendenin başta kendi içinde üstesinden gelmesi gereken çok fazla engel var. Stratejiler, balyoz yaklaşımından "gözüne ışık tutulmuş tavşan" haline kadar değişiklik göstermektedir.

2.Marka şirketler, çevrimiçi büyümeyi arttırmak için halihazırda çok kanallı konseptler veya çoklu kanal konseptleri doğrultusunda ilerliyorlar. Dijital ortamın taleplerini karşılamak için bu yeterli mi ve burada odak noktası ne olmalı?

Çok sayıda dijital araç sahne arkasında çalışır. Süreçleri optimize eder, operasyonel faaliyetleri kolaylaştırır ve sadece dağıtım kanalı boyunca müşterilere katma değer sunarlar. Başta lojistik hizmeti sağlayıcıları tarafından olmak üzere çok sayıda şirket, dijitalleşme stratejisini desteklemek için kendilerini ortak olarak konumlandırıyor.

3. Dijitalleşme, perakendeciler için tedarik zinciri ortakları olarak lojistik ve sipariş hazırlama hizmeti sağlayıcılarının rolünü nasıl ve hangi düzeyde değiştirmektedir?

İşbirliklerinin niteliği fazlasıyla değişecek. Lojistik şirketleri artık sadece bir "araç" olmaktan çıkıp bir şeyleri gerçekleştirmek için kilit rol oynayacak.

4. Son müşteriler her geçen gün biraz daha dijital tedarik zincirlerinin odak noktası haline geliyorlar. Bu da büyük verilerin değerlendirilmesi ve yorumlanmasının çok daha önemli hale geldiği anlamına geliyor. Bu durum perakende lojistiği uzmanlarını nasıl etkiliyor?

Artık, bu uzmanların, sahip oldukları çok çeşitli verilerle tüm ticari işletmenin rekabet gücünü arttırabilecekleri yönünde bir algı oluşmuş durumda. Dahili veya harici perakende lojistiği bir şirketin başarısı için önemli bir ilke haline gelmeye devam ediyor.

5. Perakendenin aksine, üreticiler/OEM'ler son müşterileri hakkındaki verilere şimdiye kadar çok az erişime sahipti. Bu ne gibi sorunlar doğurdu ve üreticiler daha bağımsız hale gelmek için ne gibi fırsatlara sahip?

Lojistik hizmeti sağlayıcısı tam da bu noktada devreye giriyor! Farklı müşteriler tarafından ve hatta tüm tedarik zinciri boyunca toplanan ve analiz edilen verileriyle, üreticiler artık doğrudan müşterilerinin ötesinde süreçler, tercihler ve zorluklar ile ilgili kapsamlı bilgi elde etme imkanına sahip. Elbette Facebook veya Google gibi veri toplayan diğer şirketlerde olduğu gibi, verilerin korunmasına ve bireyin anonimliğine tüm bu süreçte saygı duyulmalıdır "Lojistik hizmeti sağlayıcıları, tedarik zincirinin "Google'ı" olabilir çünkü farklı IT sistemlerinde işlenen çok sayıda veriye erişimleri vardır."

6. Perakendenin ve lojistiğin gelecekte nasıl gelişmesini bekliyorsunuz?

Lojistik, ticarette bir başarı faktörü haline geliyor. Güç ilişkisinin ters olmadığını ancak en azından dengeleyeceğini düşünüyorum. Açıkça görülüyor ki, lojistik şirketleri bunu anlamak ve eyleme geçmek zorunda. Bunu yapmak için, dijitalleşmeyi ve beraberinde getirdiği fırsatları anlamak faydalı olabilir.

Bu sitede kullanıcı deneyimine göre uygun içerik ve reklamların görüntülenmesini sağlamak için çerezler kullanılmaktadır. Devam etmeniz durumunda çerez kullanımını onayladığınız varsayılacaktır. Gizlilik sözleşmesi hakkında & çerezler.