Müşteri Deneyimi Optimizasyonu

Müşterinin ihtiyacı nedir?

Aynı gün teslimat, mağazadan gönderim veya takip ve izleme hizmeti fark etmeksizin, fiyat ve ürün grubu gibi geleneksel başarı faktörlerinin tüketicileri teşvik etmeye yetersiz kaldığı durumlarda, taşıma ve teslimat hizmetlerinin rolü her geçen gün daha önemli hale geliyor.

Son müşteriler, perakendeciler ve üreticilerden her geçen gün daha çok şey talep ediyor. Duyarlı web sitelerinde kanallar arası alışveriş, basit sipariş verme süreçleri, karmaşık olmayan ödeme yöntemleri ve ertesi gün veya çoğu durumda aynı gün ücretsiz kargo hizmeti bekliyorlar. Bu bağlamda, pek çok üretici ve perakendeci optimum düzeyde müşteri hizmetleri sunmak ve tüketicilerin artan standartlarını karşılamak için yenilikçi ilave tekliflere güveniyor. Bunun için, mevcut süreçlerin sürekli optimize edilmesi ve yeni süreçler geliştirilmesi gerekiyor. Özellikle tedarik zincirleri büyük zorluklarla karşılaşıyor.

Katma değerli alışveriş deneyimleri

Sunulan hizmet düzeyi ürün mevcudiyetinden son derece etkilenmektedir ve bu da sonuç olarak son müşterilerin alışveriş kararını etkilemektedir. Bu nedenle, perakendeci ve üreticiler stok optimizasyonuna ve kaliteyi arttırmaya odaklanmaktadır. Ancak bu durum, teslimat kanallarını daha uzun hale getirmekte ve tüm son müşterilere ulaşmak için ortalama 4 ila 5 hizmet sağlayıcısı gerektirmektedir. Bu durumu yönetebilmek için, pek çok işletme, tüm satış kanallarına merkezi bir stoktan hizmet vermeye çalışmaktadır. Bu gereklilikler için, Arvato Supply Chain Solutions, kullanıcıların tek bir stoktan yaklaşık 350 milyon tüketiciye ulaşmasını sağlayan yeni bir dağıtım yönetim sistemi geliştirmiştir.

Müşteri odaklı perakendeciler, son müşterileri için tüm ürünleri sağlamakla kalmayıp aynı zamanda taşıma maliyetlerini düşük tutarak çeşitli teslimat hızları ve yerleri de sunuyorlar. Mağaza işletenler, Avrupa genelinde üç gün içinde teslimat taahhüt edebilmektedir. Deneyimler şunu gösteriyor: bu sürelere sadık kalınmaması halinde, müşteri alışveriş kararını sorguluyor ve iade oranı büyük bir artış gösteriyor. Müşteriler ayrıca, ürün gönderisini, siparişi verdikleri günden itibaren takip edebilmek istiyorlar. Yeni bilişim teknolojileriyle, bunu yapmak çok kolay.

Önemli olan hizmet

Zamanla yarışılan ilaç gönderileri gibi bazı durumlarda, aynı gün teslimat da tedarikçinin hizmet yelpazesine eklenecek faydalı bir seçenek olabilir. Şirketler, bu hizmeti sunmak için ilave maliyetlere katlanmak zorunda kalsa da, uzun vadede yüksek harcamaların karşılığı olarak rekabet üstünlüğü elde ederler. Aynı gün teslimat iyi bir pazarlama argümanıdır çünkü tüm perakendeciler bu hizmeti sunmadığından etkili ve özel bir satış önermesi haline gelmiştir.

Aynı durum, yerel perakende ortağının, internet alışverişi dağıtım sürecine entegre olduğu bir hizmet olan mağazadan gönderim için de geçerlidir. Lojistik işlemleri mağaza tarafından yapılır ve böylece son tüketiciler ürünlerini daha hızlı şekilde teslim alırlar. Bu hizmet sadece son müşterilerin alışveriş deneyimini arttırmakla kalmayıp, ziyaretçi sıklığını ve fiziksel mağazalardaki satışı artırma fırsatı da yaratır.

Aynı gün teslimat, mağazadan gönderim ve gerçek zamanlı takip ve izleme hizmetiyle gönderi takibi – Arvato, son tüketicileri, siparişten tahsilata kadar olan tüm döngü boyunca sistemli şekilde girişimci perakendenin odak noktasına taşır. Tüm son müşteri temas noktalarında varlık gösteriyor ve hatta süreç içerisinde elde edilen verileri analiz ederek son müşterilerin tüketim davranışlarını belirleyebiliyoruz. Bu da müşterilerimiz ve büyümeleri için gerçek anlamda katma değer yaratıyor. 

Bu sitede kullanıcı deneyimine göre uygun içerik ve reklamların görüntülenmesini sağlamak için çerezler kullanılmaktadır. Devam etmeniz durumunda çerez kullanımını onayladığınız varsayılacaktır. Gizlilik sözleşmesi hakkında & çerezler.