Markanız Black Frıday’e Hazır mı?

Özellikle alışveriş istatistiklerinin arttığı Kasım ayı, Black Friday indirimlerinin olduğu aydır. İnsanlar yıl boyunca bu dönemi bekleyerek indirimli alışveriş fırsatlarından yararlanmak ister. Markalar da Black Friday kapsamında pek çok indirim yaparak, satışlarını artırmayı hedefler. Ancak her marka Black Friday için uygun olmayabilir; bu konuda profesyonel hizmet almayan markalar Black Friday döneminde kâr yerine zarar edebilir. Böyle olumsuz bir durum yaşamamak için tedarik zinciri yönetimi hizmeti alınmasında fayda vardır.

Markanızın Black Friday yoğunluğuna hazır olup olmadığına emin değilseniz, aşağıdaki önerilerimizi dikkate alabilirsiniz.

  • Hangi ürünlerinizin indirime gireceğini belirlemelisiniz. Bu dönemde markanızın tüm ürünlerine ya da seçtiğiniz birkaç ürününe indirim yapmakta özgürsünüz. Ancak burada önemli olan kâr zarar dengeniz. Bunu önceden hesaplayarak hangi ürünlerinize ne oranda indirim uygulayacağınızı belirleyebilirsiniz.
  • Markanızın en çok hangi ürünleri satılıyorsa, onları stoklamalısınız. Müşterilerinizin en beğendiği ürünlerin Black Friday indirim döneminde daha fazla satılması muhtemeldir. Bu yüzden mutlaka ek stok yapmalısınız. Aksi takdirde hem gelir hem de güven kaybı yaşayabilirsiniz. E ticaret lojistik süreçleri arasında depolama her zaman çok önemli bir yere sahiptir.
  • Müşterilerinize hangi görsellerle hitap edeceğinizi belirlemelisiniz. Markanızın indirim fırsatlarını yansıtan dikkat çekici bannerlar ile kullanıcıları indirimli ürünlere yönlendirebilirsiniz. Özellikle bu görselleri, en sık ziyaret edilen kategorilere koymanız yararınıza olacaktır.
  • Black Friday gibi indirim dönemlerinde kullanıcılar ürün satın almasa bile sitenize girmek isteyebilir. Bu durumda çok yoğun bir trafik alabilirsiniz. E-ticaret sitenizin altyapısı yeterince iyi değilse, pek çok teknik problem yaşayabilirsiniz. Bu da satış kaybına neden olabilir. Bu yüzden Black Friday öncesi e-ticaret sitenizin altyapısını kontrol ederek bu yoğun trafiğe hazır hale getirebilirsiniz.
  • E-ticaret lojistik yönetiminin sorunsuz işlemesi müşteri memnuniyeti açısından oldukça büyüktür. Bu yüzden ürünlerinizi göndermek için paketlerinizi, ambalajlarınızı hazırlamalı ve kaliteli seçenekler kullanmalısınız. Ayrıca ürünleri sağlam bir şekilde taşıyabilecek lojistik firmalarıyla çok önceden anlaşmalısınız. Aksi takdirde indirim yoğunluğu içinde müşteri memnuniyetsizliği sorunu ile uğraşmak zorunda kalabilirsiniz.
  • Doğru ürünü, tek seferde, hızlı ve düzgün bir şekilde müşteriye ulaştırmak önemlidir. E-ticaret lojistik yönetimi süreçlerinin müşteri beklentilerine paralel zamanlamada gerçekleştirilmesi sizi her zaman bir adım ileriye taşır.

Alışveriş Sezonunda Markanızı Nasıl Ön Plana Çıkarabilirsiniz?

Black Friday gibi önemli bir alışveriş döneminde markanızın ön plana çıkması, satışınızı artırabilmeniz açısından çok önemli. Bunun için iyi pazarlama teknikleri ve e ticaret lojistik hizmetine ihtiyacınız var. Markanızı ön plana çıkarabilmeniz için kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri ile ilgili aşağıdaki önerilerimize göz atmanızı öneririz.

  • Sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanarak markanızın daha geniş kitlelere hitap etmesini sağlayabilirsiniz. Online satışlardaki başarınızı sosyal medya ile daha da yükseltebilirsiniz. Hedef kitlenize uygun paylaşımlar hazırlayarak bunları sponsorlu paylaşabilirsiniz. Bu reklamlar, müşteri potansiyelinizi artırmanızı sağlar.
  • E-ticarette iyi bir pazarlama için mutlaka SEO çalışmaları yapmalısınız. Bu konuda profesyonel hizmetler alarak daha fazla başarı elde edebilirsiniz. Çünkü SEO çalışmaları ile web siteniz Google'da üst sıralarda yer alabilir ve bu da görünürlüğünüzü artırır.
  • Müşterilerinize ulaşabilmeniz için Google reklamlarına da önem vermelisiniz. Kullanıcıların arama geçmişlerine ve baktıkları ürünlere göre önlerine ilgili ürünlerin reklamları listelenir. Özellikle indirimli ürünlerinizi Google reklamları ile müşterilerinizin görmesini sağlayabilirsiniz.
  • Mail ile pazarlama yaparak bazı müşterilerinizin dikkatini çekebilirsiniz. Daha önceden markanızdan alışveriş yapan müşterilerinizin tekrar alışveriş yapması için e-mail pazarlaması oldukça etkilidir. Ayrıca kimi zaman yeni müşteri kazanmak için de başarılı olabilir. Ancak bu noktada dikkat etmeniz gereken; mesaj içeriğinin doğru olması ve mesajı doğru yollarla aktarmaktır.
  • Özellikle son dönemlerde popüler olan influencer pazarlaması da markanızın satışlarını yükseltebilmenizi sağlar. Sosyal medya kullanıcıları üzerinde ciddi etkisi olan influencerlar, markanızın ürünlerini tanıtır ve kullanıcıları satın almaya teşvik eder. Bu noktada influencer seçimi yaparken sizin müşteri kitlenize sahip kişileri tercih etmeye özen göstermelisiniz.

Markanızı ön plana çıkarıp müşteri kitlenizi genişlettikten sonra da bazı sorumluluklar almalısınız. Ürünleriniz müşterilerinize ulaşana kadar tüm lojistik süreçlerini üstlenmelisiniz. Tedarik zinciri süreçleri konusunda profesyonel bir firmadan destek alarak lojistik süreçlerinizin sorunsuz bir şekilde yürütülmesini sağlayabilirsiniz.

Kasım 2020’de Arvato SCS Olarak Neler Yaptık?

2020’de Arvato SCS olarak tedarik zinciri süreçlerinin her birinde etkin bir şekilde rol aldık. Bu dönemde 4,5 milyon ürün paketleyerek geniş bir müşteri kitlesine ulaşmayı başardık. Farklı sektörlerden farklı müşterilere siparişlerini sorunsuz bir şekilde ulaştırdık. Farklı ürün seçeneklerine uygun, etkin depolama kapasitesine sahip 6 tesisimizi aktif bir şekilde kullanarak müşterilerimizin tedarik zincirini başarılı bir şekilde yönettik. Türkiye’nin dört bir yanına ürün göndererek, teslimatlarımızı tam zamanında ve hasarsız bir şekilde gerçekleştirdik. Elde ettiğimiz tüm başarıları her geçen gün daha da artırmayı hedefliyor ve markanıza değer katma sözü veriyoruz. Tedarik zinciri süreçleri konusunda işinizi hafifletmek ve bu işi sizin için profesyonel bir şekilde gerçekleştirmek istiyoruz.

Arvato SCS ile çalışmak markanızın hizmetleri ve ürünlerine de iyi gelecek. Kaliteli hizmetlerimizden yararlanarak, geniş bir müşteri kitlesine sahip olma avantajını elde edebilirsiniz. Bu sayede satış miktarınızı ve kârınızı da artırabilirsiniz. Güçlü tedarik zinciri ve e-ticaret lojistiği çözümleri için en doğru bileşenler sayesinde markanıza değer katabilirsiniz. Tüm bunları Arvato SCS'de kaliteli bir şekilde bulacağınızdan emin olabilirsiniz. Uçtan uca tüm e-ticaret hizmetlerinden ihtiyacınız olanları Arvato SCS üzerinden tercih edebilirsiniz. Farklı sektörlerde bilgi sahibi olan Arvato SCS sayesinde çalıştığınız sektörde ön plana çıkmak için güvenle hizmetlerimizden yararlanabilirsiniz. Markanız ve sektörünüz için en uygun tedarik zinciri süreçleri için profesyonel bir şekilde çözümler sunarız. Böylece avantajlı hizmetlerimiz size de sektörde pek çok avantaj sağlayarak ön plana çıkmanıza yardımcı olur.

Bu sitede kullanıcı deneyimine göre uygun içerik ve reklamların görüntülenmesini sağlamak için çerezler kullanılmaktadır. Devam etmeniz durumunda çerez kullanımını onayladığınız varsayılacaktır. Gizlilik sözleşmesi hakkında & çerezler.