E-ticarette Stok Yönetimi ve İpuçları

E-ticarette stok yönetimi oldukça önemli ve temel bir unsurdur. Stokların doğru şekilde planlanması şirket satışlarında meydana gelebilecek olası sorunları minimuma indirger ve maliyetleri dengede tutamaya yardımcı olur. Stok yönetiminin doğru planlanmaması veya yürütülememesi durumunda satışlarda aksaklıklar meydana gelebilir. E-ticarette etkili bir stok yönetimi yapabilmek için gelin aşağıdaki ipuçlarına göz atalım.

  • Ürün Stok Miktarları İçin Alt Limit Belirlemek: Ürünler için stok alt limiti belirlenmelidir. Bu sayede stoklar belirli bir seviyenin üzerinde tutularak satış kaçırma riskinin önüne geçilebilir. Yazılım yardımıyla satılan her ürün analiz edilebilir ve bir alt limit belirlenebilir. Ürün miktarı belirlenen alt limitin altına düştüğünde hemen yenileri temin edilmelidir. Alt limit belirlerken ürünlerin talep miktarına bakılabilir. Çok popüler ürünler için bu miktar yüksek tutulurken, az talep alan ürünler için daha düşük tutulmalıdır. Bu sayede stok maliyetlerinden tasarruf edilebilir.
  • Ürüne uygun çıkış metodunu kurgulamak: Etkili bir stok yönetimi için, uygun çıkış metodunun kullanımı gereklidir. Ürünü tanımak ve ürüne en uygun yöntemi, sistem destekli olarak uygulayabiliyor olmak önemlidir. Örneğin, raf ömrü olan ürünlerde son kullanma tarihi en yakın olan ürünün ilk çıkması gerekir. Raf ömrü dolmuş bir ürünü satış yapmadan stokta bulundurmak zarara neden olur.
  • Depo Yönetimi: E ticarette stok yönetimi öncelikle doğru bir depo yönetimi ile başlar. Depo yönetiminin, depo düzeninden temizliğine, depo yönetim sisteminin esnekliğinden doğru altyapının kurulumuna, süreçlerin dizaynından personelin eğitimine kadar, titizlikle planlanıp devreye alınması ve yönetilmesi gerekir. Alanında profesyonel firmalar, bu konudaki uzmanlıklarını ihtiyaçlarınızla örtüştürerek, temel işinize odaklanmanızı sağlayabilirler.
  • Tedarikçileri Tanımak: Ürünlerin tedariki konusunda tedarikçilerle iyi iletişim kurmak, onları tanımak önemlidir. Tedarikçilerin ürün temin süreleri, yeni ürün siparişlerinin bu süreler göz önünde bulundurularak planlanması ve alternatif tedarikçilerin belirlenmesi olası stok problemlerinin önüne geçilmesini sağlayacaktır. 
  • Olağanüstü Hallere Hazırlıklı Olmak: Ani olaylara her zaman hazır olmak gerekir. Bunun için trendler takip edilmeli ve stoklar hazırlanmalıdır. Özellikle kampanya dönemi, tatil, yılbaşı gibi yoğun dönemlerde gerekli olan ek stok seviyeleri hesaplanarak sağlanmalıdır. 
Bu sitede kullanıcı deneyimine göre uygun içerik ve reklamların görüntülenmesini sağlamak için çerezler kullanılmaktadır. Devam etmeniz durumunda çerez kullanımını onayladığınız varsayılacaktır. Gizlilik sözleşmesi hakkında & çerezler.